Socialinių tinklų administravimas
Ką turėtumėme žinoti apie socialinių tinklų administravimą ir jų priežiūrą?
Socialiniai tinklai – vis labiau populiarėjantis būdas bendrauti su kitais žmonėmis. Tai yra puiki platforma sukurti ir palaikyti ryšius su savo draugais, šeimos nariais ir kitomis svarbiais asmenimis. Tačiau dabar, tinkamai juos išnaudojus, galite pasiekti tikslinį verslo klientą, didinti žinomumą ir išnaudoti tai kaip reklamos kanalą. Skamba fantastiškai? Skaitome toliau:
Šiomis dienomis, ypač po pandeminiu laikotarpiu pastebime vis didesnį poreikį specialistų, kurie galėtų kokybiškai atlikti socialinių tinklų administravimą. Šį darbą reikėtų patikėti profesionaliai rinkodaros agentūrai, ar bent jau žmogui, kuris dirba šioje sferoje. Kadangi socialiniai tinklai yra labai sudėtinga rinkodaros priemonė, kuri gali atnešti daug naudos, jei ją tinkamai naudosite. Jei norite, kad socialiniai tinklai padėtų jums pasiekti tikslinį klientą, užtikrinkite, kad jūsų tinklapis yra patrauklus ir įdomus.
Dažna – verslo paskyrų klaida yra manymas, jog viską galima padaryti patiems. Nors tai gali atrodyti kaip puiki idėja sutaupyti pinigų, socialiniai tinklai – tai yra puiki platforma, kuri gali generuoti daug pelno, tik tuo atveju, jeigu žinote ką darote. Priešingu atveju galite prarasti d reklamai skirtą biudžetą, ar jį išnaudoti netinkamai, ypač jei kalbėsime apie mokamą reklamą, kurioje mokate už tam tikrą paspaudimų skaičių. Ar kitus, brangesnius rinkodaros veiksnius.
Kaip bebūtų tai reikalauja laiko, energijos, išradingumo ir profesionalumo – nuolat stebint socialinius tinklus ir konkurentus. Jei turite kūrybinę gyslelę patys, yra atitinkamas biudžetas ir laikas, kurį galite skirti mokymams, tuomet galite administravimo išmokti patys.
Reikalingas marketingo veiksnių išmanymas ir analitiniai įgūdžiai
Toli gražu, ne kiekvienas galima būti reklamos specialistu. Tam išmanyti reikia specialių įgūdžių. Žinoti daugiau informacijos apie reklamuojamą verslą ir taip pat sekti rinką ir tendencijas. Efektyviam socialinių tinklų administravimui reikia kažko daugiau nei tik laiko ir pastangų. Tai yra puiki rinkodaros priemonė, tik tuo atveju – jei viskas bus nepriekaištingai. Sudėliota tvarkingai ir planuojama.
Tęstinumas ir nuolatinis ryšio su klientu palaikymas
Socialiniai tinklai turėtų būti naudojami kaip nuolatinis ryšys su klientais. Tai reiškia, kad jūsų turite nuolat bendrauti ir palaikyti ryšį su savo klientais. Sukurti įdomu ir interaktyvų turinį, kurio žiūrėjimas taptų įpročiu. Jūsų turinys turėtų būti aktualus, naudingas ir įdomus.
Ką reikia žinoti apie soc. tinklus ir aktyvų gyvenimą juose?
- Socialinių tinklų strategijos kūrimas. Prieš pradėdami dirbti su socialiniais tinklais, turite apsibrėžti savo tikslus ir kaip norite, kad socialiniai tinklai jums padėtų pasiekti tų tikslų. Tai leis pasiekti maksimalias rezultatas.
- Turinio kūrimas. Jei norite, kad socialiniai tinklai padėtų jums susirasti naujų klientų, užtikrinkite, kad sukuriate įdomų ir vertingą turinį. Tai leis įtikinti potencialius klientus, kad pasirinktumėte jūsų įmonę.
- Taip pat turite atkreipti dėmesį į savo konkurentų socialinius tinklus. Tai leis jums sekti naujas tendencijas ir suprasti, kaip jūsų konkurentai naudojasi socialiniais tinklais. Tai leidžia greitai reaguoti į pokyčius ir užtikrinti, kad nepraleisite jokių galimybių.
- Nuomonės formuotojų įtraukimas į socialinį gyvenimą. Tai yra žmonės, kurie turi didelę įtaką kitiems socialiniuose tinkluose. Tai gali būti įžymūs žmonės kuriuos seka daugybė žmonių. Šiuo atveju labai svarbu pasirinkti „influencer’į“ kurio turinys ir pasaulėžiūra sutaptų su Jūsų įmone. Vienas puikių pavyzdžių, jeigu prekiaujate knygomis – nepirksite reklamos pas nuomonės formuotoją, kurio visisas laisvalaikis yra dideli festivaliai ir nesibaigiantis alkoholis. Tokiu atveju galite suformuoti netinkamą, žalą darantį įvaizdį savo kompanijai.
- Mokamos socialinių tinklų reklamos. Tai gali padėti jums greitai ir efektyviai pasiekti tikslinę auditoriją. Reklamos paprastai yra permamos už paspaudimus, arba už tam tikrą įrašų kiekį pas žinomus nuomones formuotojus.
- Būtini tyrimai ir analizės. Kad išmatuoti turinio naudą, turite fiksuoti ką labiausiai mėgsta Jūsų vartotojai – fanai. Tai leis suformuoti turinį, kurio žiūrėjimas garantuotai sulauks daugiau paspaudimų, ir įtakos.
Reikšmingi socialiniai tinklai
Galima suskirstyti socialinius tinklus į tam tikras kategorijas. Tai tad aprašysime pačius populiariausius tinklus:
Facebook. Tai pats populiariausias socialinis tinklas, kuris susieja milijonus žmonių visame pasaulyje. Ir jo pristatinėti atskirai nėra reikalo. Beveik kiekviena verslo paskyra čia turi savo atskirą profilį, skiriasi tik aktyvumas juose.
Instagram. Tai socialinis tinklas, kuriame naudojama tik nuotraukų bei vaizdo įrašų medžiaga. Tai daro įtaką jo populiarumui, – lengviau susikurti įdomų turinį, nei su tekstu. Be to, čia galima aktyviai bendrauti su sekėjais, dalytis įdomiomis nuotraukomis, o tai labai pagerina bendrą įvaizdį.
Youtube. Tai socialinis tinklas, skirtas vaizdo įrašams. Tai populiarus dėl to, kad šiandien gausu įvairių turinio, kurį galima rasti. Tai lengviau ir patraukliau peržiūrėti vaizdo įrašus nei perskaityti tekstą.
Twitter. Mažiausiai Lietuvoje paplitęs socialinis tinklas, skirtas naujienoms. Čia žmonės bendraujasi su kitais naudodamiesi trumpais pranešimais, vadinamais „tweets“. Tai populiarus dėl to, kad labai lengva pasiekti tikslinę auditoriją.
TikTok. TikTok populiarumo sulaukė dėl to, kad čia galima lengvai ir greitai sukurti įdomų vaizdo turinį. Tai leidžia gauti daug sekėjų ir pamatyti reikšmingus rezultatus.
Linkedin. Tai socialinis tinklas, skirtas profesionalams. Čia galima susirasti darbo pasiūlymą, bendrauti su kitais profesionalais. Tai svarbus darbo paieškai. Taip pat patogi opcija palaikyti darbinius santykius su buvusiais kolegomis, verslo partneriais. Tai daugiau oficiali platforma, kurioje dalinamasis įžvalgomis ar įmonių pasiekimais.
Snapchat. Snapchat populiarumas kyla dėl to, kad čia galima lengvai ir greitai sukurti įdomų vaizdo turinį. Tai leidžia gauti daug sekėjų ir pamatyti reikšmingus rezultatus.
Kiek kainuoja soc. tinklų administravimas?
Viskas priklauso nuo tokių veiksnių kas per projektas, kokia jo apimtis, kiek įdedame įrašų. Ar naudojame unikalius dizainus ir paveikslėlius, ar renkamės pigesnias alternatyvas.
Skirtingi reklamos biudžetai ir poreikiai. Paprastai kainos prasideda nuo 500 Eur už mėnesį esant minimalioms sąnaudoms. Jeigu planuojame įtraukti papildomas akcijas bei reklamas, savaime suprantama reikės didesnio biudžeto.
Mokymai skirti internetinės rinkodaros specialistams – kainuoja įvairiai. Priklausomai nuo įmonės teikiančių įmonės žinomumo, pamokų skaičiaus ir indvidualių užsiėmimų ir konsultacijų. Kainos labai skirtingos ir reiktų patiems viską pasitikslinti.
Kokią įmonę pasirinkti?
Pasirinkimas priklauso nuo to kiek laiko ir energijos norite skirti socialiniams tinklams. Jeigu esate maža įmonė, greičiausiaj pasirinksite paprastesnius sprendimus kaip patys administruoti savo profilius. Tai užims daug laiko, tačiau nereikės mokėti atskirai už administraciją. Tereikės kokybiškų mokymų ir eksperimentuoti patiems.
Jei esate didelė įmonė – turite galimybę skirti atskirą biudžetą socialiniams tinklams. Šiuo atveju rekomenduojame susisiekti su įmone, kuri specializuojasi socialinių tinklų administracija. Jie padės jums pasiekti tikslinę auditoriją ir užtikrins reikšmingus rezultatus.
Užsiimant socialiniuose tinkluose, svarbu sekti tendencijas ir suprasti, kaip jūsų konkurentai naudojasi socialiniais tinklais.
Išnaudokite šį rinkodaros kanalą tinkamai ir pasieksite sėkmingą rezultatą. Kai kurie verslai yra gyvi tik socialinių tinklų dėka, o tai rodo, jog ši priemonė yra efektyvi. Tereikia kruopščiai susidėlioti strategijas ir žinoti kuriuo keliu eiti.