Nesvarbu, ar verslas yra vykdomas daugelį metų, ar tik kelis mėnesius, įmonės logotipas išlieka vienu iš svarbiausių prekių ženklo įvaizdžio elementų. Matydami logotipą mes atpažįstame ir suprantame įmonės ar (ir) prekių ženklo vertybes. Kuo labiau atpažįstamas įmonės prekių ženklas, tuo lengvesnis ir trumpesnis kelias pasiekti sėkmę plačiąja prasme. Bėgant laikui ir ateinant naujoms tendencijoms galite pajusti, kad jūsų logotipas, o tuo pačiu ir įvaizdis, nebėra toks, koks buvo anksčiau. Taigi, jaučiame jog gal būt atėjo laikas keisti logotipo dizainą?
Be abejo tai toli gražu ne taisyklė. Atnaujinti įmonės logotipą reikia tada, kai jis neatlieka savo paskirties, tokios kaip: nenusako įmonės veiklos, kuri gal būt laikui bėgant išsiplėtė ir pasikeitė iš dalies ar visiškai, nesuteikia pasitikėjimo nes supratome jog jis buvo pasirinktas blogas nuo pat pradžių, yra pasenęs, nesukuria emocijų ir t.t.
Štai keletas kitų priežasčių, kodėl gali reikėti pakeisti savo logotipą:
- Logotipas yra pasenęs.
Negalima painioti „senamadiško“ su „klasika“. Prekių ženklai, tokie kaip „Nike“, „Apple“ ir „Mercedes-Benz“, per pastaruosius tris dešimtmečius turi panašių logotipų, nes jie klasikiniai ir atpažįstami. Bet jei jūs kada nors matėte „Apple Computers“ pirmąjį logotipą, jūs tikriausiai galėtumėte pamanyti, kad vaizdas beviltiškai pasenęs. Kai logotipas ėmė atrodyti senamadiškas, atėjo laikas jį pakeisti, atnaujinti. Tai paprastas ir akivaizdus klausimas, bet vertas paklausti. Jei jūsų logotipas buvo sukurtas devintajame dešimtmetyje, gali būti laikas įžengti į šiuolaikinę erą. Pabodo ne tik estetika, bet ir dizainas tikriausiai nesuderinamas su begale technologinių įrenginių, kurie demonstruos jūsų logotipą – mobiliuosius įrenginius, planšetinius kompiuterius ir panašiai.
- Apriboti neigiamas asociacijas.
Kai esamas prekių ženklas vartotojui ima kelti asociacijas su neigiamomis emocijomis ir temomis. Taip atsitinka po kažkokių įvykių, nulėmusių sąsajas su jūsų prekių ženklu ar dėl nuo pat pradžių pasirinkto blogo dizaino sprendimo, kuris savaime sukelia neigiamas emocijas.
3. Logotipas per daug apkrautas.
Dažnai įmonės savininkas į savo logotipą prideda per daug elementų. Tai sukels painų dizainą, kuris gali suklaidinti plačiąją visuomenę. Jei jūsų įmonės logotipas yra per daug užimtas, tada pasirinkti naują paprastesnio, asociatyvesnio ir aiškesnio dizaino logotipą yra puiki idėja. Darbas su tinkamais grafinio dizaino specialistais yra puikus būdas išsiaiškinti, ką reikia padaryti su logotipu, kad jis būtų patrauklesnis.
- Stipriai išsiplėtė ar pasikeitė Jūsų veiklą.
Stipriai išsiplėtė ar gal būt net iš esmės pasikeitė Jūsų veiklos pobūdis ir esamas logotipas tiesiog paprasčiausiai nebeatspindi dabartinės Jūsų veiklos ir tai savaime klaidina vartotoją bei daro neigiamą įtaką Jūsų vartotojui. Tai yra ne tik pakankama, bet ir labai svari priežastis kreiptis į grafikos dizainerį.
- „Pasidaryk pats“ logotipai niekada neveikia.
Kai kurie verslo savininkai mano, kad norėdami sutaupyti gali susikurti savo logotipą patys. Paprastai tai lemia ne pačius geriausius rezultatus. Jei šiuo metu dirbate su „pasidaryk pats“ logotipu, dažniausiai patys to nenorėdami pateikiate savo verslą blogoje šviesoje. Vartotojai paprastai mato, kada logotipą sukūrė asmuo, turintis bent minimalią patirtį, o kada yra atvejis „pasidaryk pats“. Visada yra geriau kreiptis į profesionalus.
6. Jums reikia naujo Įvaizdžio.
Ar jūsų esamas logotipas primena jums ir jūsų klientams apie blogą patirtį? Jei taip, svarbu pakeisti kaip dalį įmonės pertvarkymo. Visiškai nuvalę „senąjį sluoksnį“ su nauju įvaizdžiu galite pritraukti naujų klientų ir palikti senas problemas praeityje.