Lauko reklama: efektyvu vs neefektyvu

Lauko reklama yra vienas iš seniausiai žinomų reklamos būdų. Lauko reklamos užimama bendroji reklamos  rinkos dalis Lietuvoje yra apie 13% ir ji yra nors ir lėtai bet stabiliai auganti (palyginus prieš 10 metų 2012, lauko reklamos dalis bendroje reklamos rinkoje buvo apie 8%). Lauko reklama didina prekinio ženklo žinomumą,   padeda patraukti potencialių vartotojų dėmesį, didina pardavimus ir padeda išsiskirti konkurencinėje aplinkoje. Tai bene vienintelis reklamos būdas kuris komunikuoja su potencialiu vartotoju 24 valandas per parą.

Kaip ir bet kuris kitas reklamos būdas, lauko reklama turi savo gerbėjus ir kritikus. Panagrinėkime Lietuvos vartotojų požiūrį į lauko reklamą ir kodėl ji kartais būna tikrai efektyvi o kartais nepateisina lūkesčių.

Remiantis naujausiomis apklausomis Lietuvoje, lauko reklamą pastebi ir mato daugiau nei 90% pravažiuojančių ir praeinančių žmonių.

Kas juos paskatina atkreipti dėmesį į reklamos turinį?

– 38% žmonių, atkreipia dėmesį dėl įdomaus, unikalaus ir patrauklaus dizaino,

– 22% teikia pirmenybę stendams kuriuose informacija yra pateikiama labai trumpai, aiškiai ir suprantamai,

– 13% stabteli prie lauko reklamos tuo atveju jei pateikiama informacija jiems yra aktuali būtent tuo metu,

– 25% dėl įvairiausių kitų priežasčių.  Pagrindinis kriterijus tarp šios 25% grupės yra toks, kad lauko reklama magistralėje ar miesto gatvėse yra didelė ir matoma pakankamai aiškiai todėl važiuodamas ar eidamas tiesiog negali neatkreipti dėmesio į lauko reklamos stendus. Šis kriterijus rodo tai jog lauko reklama yra veiksminga net ir neutraliai nusiteikusiems vairuotojams ar automobilių keleiviams ir praeiviams. Absoliuti dauguma respondentų atsakė, kad didesnius reklamos stendus jie pastebi ir supranta geriau.

Beveik 40 % respondentų pripažįsta jog lauko reklama bent kartą turėjo esminę įtaką pasirenkant pirkti ieškomą prekę ar paslaugą. O juk pripažinti, kad kažkas apskritai mums daro įtaką mes nelinkę.

Išankstinę, negatyvią reakciją į lauko reklamą išsakė 10% respondentų. Pagrindinė priežastis yra žmonių irzlumas ir būsena, kada jie yra priešiškai nusiteikę prieš beveik bet ką kas braunasi į jų erdvę. 2% iš dešimties negatyviai nusiteikusių respondentų nekreipia dėmesio apskritai į jokias reklamas ir iškilus poreikiui geriausius pasiūlymus ieškomai prekei ar paslaugai ieško ir randa internete ar prekybos vietose. Likusieji 8% bet kokią reklamą suvokia kaip klaidinantį veiksnį skatinantį vartoti visiškai nereikalingus produktus ir paslaugas.

Nemažą įtaką skatinančią ignoruoti lauko reklaminius stendus turi stenduose pateikiamos reklamos prastas estetinis vaizdas, nepatrauklus dizainas ir painiai, nesuprantamai, dažniausiai perkrautai (panaudojant per daug teksto) pateikiama informacija. Tokiu atveju žmogus (ypač važiuojantis automobiliu) tiesiog nesugeba ir nespėja suvokti kas apskritai jam yra siūloma ir kokius veiksmus jis turėtų atlikti tam kad gauti daugiau informacijos.

Taigi patarimas būtų:  kurkite ir pateikite patrauklų ir estetišką reklamos dizainą, rašykite savo žinutę vartotojui trumpai ir aiškiai, kabinkite savo reklamas ten, kur jos garantuotai pateks į Jūsų tikslinio vartotojo akiratį. Viso to nepadarę dėl reklamos neveiksmingumo kaltinkite tik save.