Šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame pasiūla dažnai viršija paklausą, įmonėms tenka kovoti dėl vartotojų dėmesio ir palankumo. Įtraukti į konkurencinę kovą gamintojai ar paslaugų tiekėjai suvokia, kad standartiniai pardavimo būdai seniai nebeveikia ir vis svarbiau tampa surasti savo unikalų kelią į galutinio vartotojo širdį. Todėl verslas kreipiasi į rinkodaros ir reklamos specialistus tikėdamasis, kad pastarieji parinks ir įgyvendins efektyviausią metodą ir veiksmų seką ir galutiniame rezultate leis efektyviai pristatyti vartotojams pačią įmonę, gaminamą produktą ar teikiamą paslaugą, padidinti pardavimus ir pelną, išplėsti užimamos rinkos dydį ir vartotojų skaičių.
Tačiau kažkodėl, nors ir sukurta remiantis rinkodaros vadovėliais ar pasitelkus didelį kiekį viešojoje erdvėje laisvai prieinamą patariamąją informaciją, rinkodaros strategija neduoda norimo rezultato ir nepateisina lūkesčių. Kokias pagrindines klaidas daro verslas ir rinkodaros srityje dirbantys žmonės?
Labai dažnai yra sukuriamas ir pagaminamas produktas ar pradedama teikti paslauga, kur produkto ar paslaugos kokybė, gamintojo nuomone, yra atitinkanti ar neretai net pranokstanti įprastus standartus. Kainodara yra taip pat puikiai subalansuota kruopščiai išanalizavus konkurencinę aplinką. Produktas ar paslauga įvedama į rinką, pasitelkus reklamą ištransliuojamą tikslinei auditorijai ir po kurio laiko paaiškėja jog jūsų produkto ar paslaugos niekas neperka ar perka labai menkai.
Ką mes padarėme ne taip?
Kiek teko pastebėti, viena dažniausiai pasikartojančių klaidų – pateikdami rinkai savo produktą ar paslaugą mes visais būdais stengiamės pabrėžti produkto ar paslaugos naudingumą, kokybę, kainą ar teisingą kokybės ir kainos santykį. Tačiau prieš darydami šiuos veiksmus mes pamiršome atlikti poreikio analizę ir tai yra viena iš esminių klaidų. Paprastais žodžiais kalbant verslas pristatydamas savo produktą tikslinei auditorijai pamiršo, kad jau produkto idėjos atsiradimo ir jo kūrimo metu verslas privalo pradėti bendrauti su būsimais vartotojais. Kiekvienas mūsų turime susiformavę atitinkamus stereotipus apie vieną ar kitą mūsų vartojamą produktą. Mes tiksliai žinome kodėl produktą X, pagamintą kažkurio tai gamintojo, mes mielai perkame, o visiškai tokio pačio produkto neperkame vien tik todėl, kad jį pagamino ne tas gamintojas ar ne toje šalyje ir dar dėl daugybės kitų priežasčių.
Todėl ir yra svarbu prieš įvedant produktą į rinką tiksliai išsiaiškinti mūsų potencialaus vartotojo lūkesčius ir baimes. Bendraudami su būsimu vartotoju mes privalome labai tiksliai ir smulkiai išsiaiškinti visas priežastis ir visus kriterijus kuriais vadovaujantis vartotojas pasirenka pirkti konkretų produktą. Taip pat, ne mažiau svarbu yra išsiaiškinti potencialaus vartotojo baimes, tai yra su kokiomis problemomis ir nusivylimais jis susiduria po to kai nusiperka konkretų produktą. Žinodami visus šiuos kriterijus arba kitaip tariant kokybiškai atlikę poreikio analizę, mes labai tiksliai žinosime kaip suformuoti žinutę apie produktą jo įvedimo į rinką metu. Panašių duomenų pagalba suformuosime žinutę taip, kad potencialus vartotojas ją išgirdęs ar perskaitęs pagalvos, jog jūsų siūlomas produktas yra būtent tas ir būtent toks kokio jis ieško. Tada belieka išsiaiškinti trečią, ne mažiau svarbų, kriterijų tai yra kur konkrečiai jūsų potencialus vartotojas ieško informacijos apie produktą prieš priimdamas sprendimą pirkti. Išsiaiškinus šį kriterijų mes galėsime patalpinti savo žinutę tiksliai ten kur jos labiausiai ieškoma ir tai leis ne tik labai tiksliai pasiekti norimą vartotoją, bet ir optimaliai panaudoti tam skirtus kaštus.
Išvada: patarimas labai paprastas – niekada nenustokite bendrauti su savo vartotojais.